قاليباف : شعار بی عمل خیانت به همه ارزش هاست
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

 

همايش «جهاد ادامه دارد» عصر شنبه در سالن سيدالشهدا برگزار شد. در اين مراسم ابتدا حجت‌الاسلام و المسلمين صديقي به ضرورت وحدت نيروهاي انقلاب اشاره كرد. در ادمه محورهاي سخنان حجت‌الاسلام صديقي، اما جمعه موقت تهران را مي‌توانيد بخوانيد: 
 
اسلام برای حفاظت از دستآوردهای خودش جهاد را سنگر حفاظت اعلام کرده است گفت از روزی که آوازه اسلام در محیط محدود جزیره العرب طنین انداز شد دشمنان بشریت به مقابله با اسلام با همه امکانات اقدام کردند ووجود نازنین خاتم النبیا از وقتی که حکومتی در مدینه تشکیل داد بیش از ١٠ سال هم طول نکشید.
 
پیامبر هشتادو چند جنگ را پشت سر گذاشت در حالی که موجود زنده قدرت دفاعی لازم دارد خدای متعال گل را با خار مجهز کرده است تا دست هر کس و ناکس به ان نرسد لازمه حیاط دفاع از هویت زندگی است .
 
هویت حیاط دینی همه با حضور رزمندگان در صحنه مقابله با دشمن تا به امروز محفوظ مانده است از روزی که انقلاب اسلامی در ایران به فضل الهی به نحوه مجعزه آسای پیروز شد شاه رفت ودست شرق و غرب کوتاه شد.
 
دشمنان ما که دشمن دین و خدا هستند جنگ را به ما تحمیل کرده اند ، عراق نبود که با ما می جنگید بلکه آمریکا و انگلیس و قدرت های باطل همه به جنگ ما آمدند تا مارا از بین ببرندوی ادامه داد آن که مارا مشغول حمایت خود کرد از جان گذشتگی جوانان ومردم ما بود که زیر پرچم ولایت با فرمان وفتوای ولی فقیه همه از کودک و نوجوان  تا پیر ٨٠ و ٩٠ ساله سرباز شدند و به عشق شهادت به جبهه ها رفتند .
 
آن  روز مسئله ما مقابله با شاه و طاغوت بود و همه فکر میکردیم که اگر شاه بروند مشکلی نخواهیم داشت شاه رفت و جنگ آمد و فکر میکردیم جنگ برود مشکل تمام است اما دیدیم دشمن با همه قوا علیه ما نقشه می کشد ونیت بر این است که انچه به لطف خون شهدا همچون امنیت واستقلال و پرچم ولایت فقیه به دست آورده بودیم از ما بگیرند.
 
با اتحاد زیر پرچم ولایت در عرصه های مختلف برای رفع مشکلات کشور ما می توانیم سختی ها را تحمل کنیم. این مهم به این دلیل است که با همت و تلاش خود درهایی را که دشمن می بندد را باز کنیم اما ذلت را پذیرا نباشیم. اگر ما مقاومت کردیم ، خداوند وعده پیروزی داده است.
 
خدای متعال به شهادت طلب ها هم وعده اخروی داده و هم وعده دنیوی، خداوند می گوید" قتال کنید تا فتنه بوجود نیاید". وهابیت منافقان داخلی و قدرت طلبان بدنبال فتنه در مقابل مردمی هستند که پشت سر رهبری ایستاده و به صورت یکپارچه از رهبری تبعیت می کنند ما با این استقلال و وحدت می توانیم تمامی مشکلات را از بین ببریم.
 
به بهانه های مختلف از جمله انتخابات و  رای دادن به این و آن صفوف در مقابل هم قرار گرفت و تخریب ها، اسراف هاو سوء استفاده ها شروع شد اما باید بدانیم که این راه پیش می رود اما هزینه طی کردن این راه بالا می رود و مشکلات برای مردم ما بیشتر خواهد شد.
 
باید بدانیم تا موقعی که حق و باطلی وجود دارد جنگ این دو تعطیل بردار نیست. دنیا بر سر اسلام و استقلال با ما سرجنگ دارد اگر زیر پرچم ولایت از خدا استمداد جستیم و به جای تعصبات گروهی و تخریب یکدیگر  دست یکدیگر را گرفته و پیش برویم خداوند نیز ما را کمک می کند.
 
دشمنان با هتک حرمت مرقدر حجر بن عدی و جعفر طیار قصد ترساندن ما را داشتند اما امروز اتحاد و ولایتمداری، معنویت ، دعا، توسل و استمداد از وجود نازنین صاحب اسلام پیش از هر زمانی  ضرورت دارد.
وی ادامه داد امروز اگر شما گناهان را کم کردید توبه ها را اضافه کردید و دست هم را گرفتید، می توانید مشکلات را حل کنید چرا که خدا قول داده دشمنان را ضعیف می کند. چنانچه در 8سال جنگ تمام عیار قدرت تمام دنیار ا بر ما کم کرد.
 
شهدا پیروز شدند اما امروز همچنان دشمن چنگ و دندان نشان می دهد با این  حال اعلام شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نشان داد که نه تنها از این تهدیدها خسته نمی شویم بلکه صحنه را خالی نخواهیم کرد زیرا ما یادگار همت ها ، باکری ها ، صیادها و بهشتی ها هستیم که خونشان را به پای شجره اسلام ریختند. 
 
در پرتو استقلال پیش می رویم و برما است از این امانت محافظت کنیم زیرا راه ما راه حسین بن علی است و اگر در رده ایثار ، شهادت،و تقوا و صلح ومقابله با نفاق و فتنه و بی دینی حرکت کنیم در این اوضاع خطرناکی که در عراق و لبنان وغیره می بینیم نجات خواهیم یافت.
 
 در ادامه  نوبت به تجليل از يك جانباز شيمايي رسيد.  پرويز پرستويي، بازيگر سينما و تلويزيون، همراه با جانباز ناصر افشاري پشت تريبون قرار گرفتند و چند دقيقه‌اي در ستايش رزمنده‌هاي 8 سال دفاع مقدس و ضرورت تكريم يادگاران جنگ صحبت كردند. 
 
پس از اين برنامه، نوبت به سخنراني دكتر قاليباف رسيد.  در ادمه مي‌توانيد مهم ترين محورهاي سخنان قاليباف در اين مراسم را بخوانيد:
 
بچه ها در میدان جنگ جان خود را داده اند و برخی که جانباز شده اند عضوی از بدن خود را داده اند لذا اگر ما در شهرداری کاری برای جانبازان انجام داده ایم، من مطمئنم مردم تهران نیز راضی هستند.
 
 یکی از شهدای عزیز می گفت، جبهه یک قطعه از بهشت است، انقلاب ما که مبنای دینی دارد ریشه  از محرم و صفر دارد ، حواستان باشد که آیندگان نیز تلاش کنند آرمان ها محقق شود. وی ادامه داد :جنگ تمام شد اما دفاع همچنان باقی است و شکل مجاهدت تغییر کرده است، تا دیروز اگر در میادین لازم بود میدان مین باز کنیم، آرپی جی بزنیم و با دشمن بجنگیم امروز معتقدم به عنوان یک باقیمانده از نسل دفاع مقدس وظیفه داریم برای حفظ انقلاب کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.
 
دفاع از انقلاب بسیار سخت تر از  پیروزی انقلاب است . چنانچه پیامبر مکرم اسلام وقتی مبعوث شدند و اسلام را برای بشریت از طرف خداوند آوردند با سختی های بسیاری روبرو شدند ، دیدید که پیامبر (ص) ، امام علی(ع) و حضرت زهرا (س)چه کردند.
 
حرفمان در انقلاب این بود که اگر مردم در سایه دین و نظام اسلامی زندگی کنند ما یک زندگی که هم دنیا و هم آخرت آنها متضمن باشد خواهیم داشت. چنانچه امام راحل گفتند ، مقام معظم رهبری خواستند، شهدای ما برای این آرمان ها تلاش کردند تا انسان ها در جامعه ای متعالی و تکامل یافته زندگی کرده و از گناه دور باشند.
 
امروز حزب اللهی های واقعی و پیروان شهدا و امام و سربازان مقام معظم رهبری باید تلاش کنند، این جامعه آرمانی ایجاد شود و در مسیر بعد از جنگ مشکلاتی که وجود دارد را همچون موضوع ایثارگران حل و فصل  کنند. البته نباید زحمات انجام شده را نادیده بگیریم که این بی انصافی و بداخلاقی است. دشمنی های دشمن همیشه سر راه نظام مشکل ایجاد کرده است در این سالهای بعد از دفاع مقدس دو خطر را می بینیم، کسانی بودند که به سمت تجدید نظر در گذشته خود رفتند ، حال و حوصله مبارزه و مقاومت و ایستادگی را از دست داده بودند هرچند شاید روزهایی مقاومت کردند اما امروز پای کار انقلاب نیستند.
 
 این افراد روزی که در مسند قدرت بودند آنچنان که توقع شد توجه به موضوعات انقلاب نداشتند، این درحالیست که از همه دوستانی که در دوران دفاع مقدس بودند توقع بود فرهنگ و حجت و گذشت و ایثار را برای حقانیت دوران دفاع مقدس در فضای کشور ایجاد کنند چه اینکه دربقیه ابعاد زندگی هم باید همین خط و مشی را د نبال می کردیم اما نشد.
 
این عده کم کم احساس کردند انقلاب اسلامی فقط یک رسالت دارد که زندگی مردم را حل و فصل کند، اما ما کلام امام راحل را فراموش نمی کنیم که گفت تا زمانیکه آمریکا در مقابل دین ما بایستد ما با تمام دنیا در مقابل آنها می ایستیم. ما هیچوقت تن به ا ین ذلت نمی دهیم که بیاییم عزت خود را برای دنیا بفروشیم و این را از دین و اهل بیت فهمیدیم و یاد گرفته ایم. ما جانمان را می دهیم نه برای غذا. برادرمان، مالمان و فرزندمان را هم برای حفظ عزت مان می دهیم اما مجاز نیستیم عزتمان را برای نان بدهیم. 
 
بعضی ساده اندیشی کردند و نوعی حرف زدند و رفتار کردند که روحیه ایستادگی را در آنها ببنیم اما یک زندگی معمولی داشته باشیم. کسان یا افراد دیگری پیدا شدند که حرف از انقلاب زدند، انقلاب  نمایی کردند، شعار دادند ، حرف هایی زدند اما در تحقق این شعارها نتوانستند آنطور که باید و شاید انجام وظیفه کنند. من نمی خواهم به ابعاد مختلف این بخش وارد شوم.  اما در جامعه ای که فقر باشد امر به معروف و نهی از منکر خیلی نتیجه نمی دهد. در جامعه ای که فقر باشد شرافت و دین انسان ها در خطر است.
 
در مقابل قدرت و ثروت سر تعظیم فرود می آورند و درجامعه ای که فقر آمد دیگر نمی توان عزت را حفظ کرد. امروز دفاع از انقلاب با شعار نیست خدا به حرف خوب پاداش نمی دهد به عمل خوب پاداش می دهد.
 
ما باید ببنیم خودمان چقدر در این مسیر حرکت کرده ایم، شعار خوب است اما اگر نتوانیم در عمل آنها را محقق کنیم جامعه را دچار آسیب خواهیم کرد. امروز خطر انقلاب اسلامی در تداوم خود در این است که عده ای با نگاهشان مسیری مادی را دنبال می کنند که بر اساس مبانی لیبرالیستی است. 
 
آیا وظیفه ما در نظام اسلامی این است که فقط مترو وپل بسازیم اگر هدف ما تنها این باشد خوب پل زدن و مترو ساختن در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد پس چه فرقی بین نظام اسلامی و غیر  اسلامی وجود دارد. منطق این است که راه وپل بسازیم. اقتصاد ، تورم و گرانی را حل کنیم و حداقل های زندگی مردم را ایجاد کنیم این خواسته به حق رهبری و مطالبه به حق مردم است. اگر اینجا ایستادیم و در جا زدیم چه فرقی با سایر کشورهای غربی داریم باید شرایط را فراهم کنیم تا بندگان خدا در سایه آرامش به عبادت خدا بپردازند. در جامعه ديني مردم بايد رشد مادي و معنوي داشته باشند. 
 
عده ای در کشور می خواهند این گونه عزت را تامین کنند که فقط به مردم نان و آب بدهیم ما برای نان و اب قیام نکرده ایم ما از شهدا ، امام، و مکتب سید الشهدا این گونه آموخته ایم که خون و جان خود را هم می دهیم اما اجازه ندهیم به عزتمان خدشه ای وارد شود این یک خطر در کشور  است.
 
در مقابل عده ای فقط شعار می دهند که باید پای ارزش  ها ایستاد . بله باید پای ارزش ایستاد اما اگر در حوزه مدیریت نتوانیم کاری انجام دهیم تا وقتی فقط شعار می دهیم ودر عمل خلاف آن شعار را انجام می دهیم ایا این ظلم به مردم، انقلاب و نظام  اسلامی نیست.
 
امروز اساس فرهنگ انقلاب بین دولبه قیچی قرار گرفته است از یک طرف فرهنگ لیبرالیسم و مادی گرایی و از یک طرف شعارهای انقلابی با روحیات تخریب و شعارهای تند اما وقتی در کارنامه عمل آنها نگاه می کنیم می بینیم فقر را در جامعه توزیع کرده اند. وی تاکید کرد: امروز جریان فتنه و انحراف بعضا انقلاب نمایی می کنند و دولبه قیچی هستند و خلاف هم حرکت می کنند. اما این دو لبه بعدا ریشه انقلاب را می زنند. باید به عنوان دل سوختگان انقلاب اسلامی حواسمان باشد. وقتی در مسیر سنت های الهی حرکت کنیم همیشه پیروزی با ما خواهد بود.
 
امروز کشور و نظام ما قبل از اینکه به این شعارها نیازمند باشد نیازمند عمل است حتما به شعار نیاز مندیم اما شعار بی عمل خیانت به همه ارزش هاست. حزب الهی ، سرباز ولایت و خدمت گزار مردم کسی است که بتواند کار آمدی دین را در اداره امور جامعه ثابت کند بگونه ای که مردم آن را احساس کنند. در این شرایط نیز راه شهدا ادامه خواهد یافت.
 
چرا در عمل خلف وعده می کنیم. در آموزه های ما خلف وعده نشانه های بی دینی است در فرهنگ دفاع مقدس دروغ، ریا ، تهمت و پرده دری وجود نداشت هرچه دیدم صفا، محبت، صمیمت و برادری بود امروز در حوزه اقتصاد ، مدیریت و فرهنگ نیز باید این گونه رفتار کنیم. باید با گذشت ، محبت و برادری ، روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس پیش رفت و با این شرایط کشور با سرعت قابل اداره و سازماندهی است و همانگونه که دردفاع مقدس نیز این گونه بود.
 
امروز راهی نداریم جز اینکه برای تداوم انقلاب با مدیریت جهادی و فرهنگ جهاد و شهادت پیش رویم و این فرهنگ را تقویت کنیم. باید بصیر و آگاه باشیم و بدانیم دو جریانی که امروز تحت عنوان فتنه  و انحراف هستند، در ظاهر شعارهای متفاوتی می دهند اما در باطن به ریشه و اساس انقلاب، خواسته های رهبری و مصلحت کشور و انقلاب آسیب می رسانند، باید در این زمینه دقت کنیم.
 
نام گذاری سال جاری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی پيام‌هاي مهمي دارد.  حماسه بار معنوی دارد، مقام معظم رهبری نفرمودند که به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنیم. بلکه حماسه یعنی یک کار بزرگ، سترگ و با مشارکت همه جانبه مردم، اما نه مشارکتی که مبتنی بر درک و فهم باشد، حماسه وقتی شکل می گیرد که هم گسترده باشد و هم بر بستر معنویت و اخلاق شکل گیرد.
 
تا حماسه سیاسی اتفاق نیفتد، حماسه اقتصادی نیز اتفاق نخواهد افتاد، من به عنوان یک خدمتگذار به جوانان و مردم اطمینان می دهم که کشور آنقدر ظرفیت و قابلیت در حوزه منابع انسانی و مادی دارد که با همین شرایط سخت و مبارزه نیز خیلی بهتر از این قابلیت اداره شدن دارد. من شخصی هستم که کار اجرایی در دستم است. امروز بی اطلاع از همه مشکلاتی که در کشور و در شهر تهران برای ما وجود دارد، نیستم. با این وجود طی دو سال می توان وضع اقتصادی نابسامان آشفته را مدیریت کرد.  هم اکنون همه چیز در بلاتکلیغی و تشویش ذهنی است اما این وضعیت را به سرعت می توان ساماندهی  و اقتصاد را آرام کرد. این امکان در کشور وجود دارد  اما این نیازمند همان فرهنگ گذشت، محبت و ایثار است نه فرهنگ دعوا، تهمت، دروغ، اختلاف و ریا. هیچ گاه از نردبان دروغ ، پرده دری و بد اخلاقی به بام سعادت نمی رسیم. بلکه با گذشت، محبت، برادری، روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس است که کشور به سرعت قابل اداره شدن است.
 
یکی از جوانان به من می گفت ما چه کنیم که جنگی نیست تا خودمان را نشان دهیم. شما در سن ٢١ سالگی فرمانده شدی اما اگر شرایط باشد، ما باعرضه تر هستیم. من دیدم این جوان درست می گوید. ما امروز به امید چنین همت و غیرتی هستیم تا فضا را برای حضور جوانان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باز کنیم. همانطور که حضرت امام فضا را باز کردند تا شهید باکری ها، دستاوره ها، همت ها، شوشتری ها و ... افتخار آفرینی کنند. فضا باید باز شود و کار را به دست مردم بسپاریم.
 
اگر تقدیر الهی همراه بود حتما فضا را برای حضور جوانان غیرتمند و مردم فکور باز می کنم تا حرکت عظیم جهادی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و مسایل سیاسی باز کنیم. مطمئن باشید این فضا وجود دارد .  امیدوارم با اخلاص، گذشت و گوش به فرمان مقام معظم رهبری در این صحنه حضوری گسترده داشته باشیم . شاخصه های مقام معظم رهبری برای ما سن داست و باید دست به دست هم دهیم تا آینده ای در مسیر رشد و تعالی جامعه در بعد مادی و معنوی رقم بزنیم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:قالیباف, پرویز پرستویی,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب